RETUR & REKLAMATION
BYTEN, RETURER OCH ÅTERBETALNING
ÅTERBETALNING
När din beställning har returnerats och mottagits av oss återbetalas din order via samma betalningsmetod som ditt ursprungliga köp.
RETURER OCH ÅTERKÖP
Vid köp på vår hemsida har du alltid rätt att ångra ditt köp i 14 dagar efter att du har mottagit dina varor, detta i enlighet med konsumentköplagen.
Ånger- och returrätten räknas från den dag du mottagit produkten. Det innebär att dag 1 är den dag du har fått meddelande om att produkten finns för uthämtning på ditt postombud, har levererats utanför din dörr eller i din brevlåda. Produkten ska vara i originalskick och returneras i sin originalförpackning för att återköpet ska gälla.
Produkten ska vara oss tillhanda inom 14 dagar om du önskar returnera ditt köp.
Kostnaden för returen är 49 kr.
För att göra en retur måste du kontakta oss - du kontaktar oss via mejl på order@tummelisa.se. Vänligen skriv anledningen till returen i mejlet. När vi mottagit din förfrågan om retur återkoppla vi med en retursedel. Returer får endast skickas med PostNord.
När vi fått in och godkänt din retur så återbetalar vi dig för de produkter du har returnerat, observera att returen kostar 49 kr och att dessa måste betalas.
Vid skadade returer, dvs att produkten du har köpt inte går att sälja vidare har Tummelisa Simskola AB rätt att ta ut en värdeminskningsersättning i enligheten med hur skadad varan blivit. Upp till 100% av varans värde om den inte anses vara i säljbart skick. Pengar återfås för varan minus värdeavdraget enligt lag.
BYTEN
För snabbare hantering och att minimera risken för att den vara du vill byta till säljer slut behöver du göra en retur på den vara du vill byta och lägga en ny beställning.
När vi mottagit din retur återbetalar vi dig för de produkterna.
Om din order för bytet understiger beloppet för fri frakt, kontakta vår kundtjänst för att få din personliga kod för gratis frakt. Du är mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst på order@tummelisa.se om du har frågor eller funderingar. Vi hjälper dig gärna att lösa eventuella problem som uppstår och ser till att du får fri frakt på den nya ordern.
REKLAMATION
Du som kund bör höra av dig så fort som möjligt vid en eventuell reklamation, du ska kunna visa kvittot för köpet eller betalningsunderlag. Produkt som är skadad till följd av slitage anses inte vara felaktig. Därför är det viktigt att du som kund följer våra rekommendationer vad gäller skötselråd.
Tummelisa Simskola AB förbehåller sig rätten att neka en reklamation om vi anser att produkten inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid klagomål följer Tummelisa Simskola AB riktlinjer från allmänna reklamationsnämnden (ARN). Mer information finns på www.konsumentverket.se.
RETURADRESS
Tummelisa Simskola AB
Högabergsvägen 30
603 85 Norrköping
Sverige